18.3.2016

Varasto 2011-2016


Eilen kannoin tallista pois viimeisetkin siitä, mitä sinne vuosien saatossa kannoin. Varastorakennus palaa siihen, mihin se alunalkain rakennettiinkin.


Instagramissa mua seuraavat jo tietävätkin, hevoset muuttivat mun huoneeseen koreihin asumaan. Miksi? Koska me ollaan iskän kanssa siitä lähtien, kun mä tallin rakensin, käyty tahtojen taistoa varaston herruudesta ja päätin vihdoin luopua siitä. Olen viime aikoina miettinyt paljon heppojen siirtämistä sisälle, ja nyt kun iskä ilmoitti että meillä tehdään saunaremontti, sain hyvän tilaisuuden nostaa kytkintä ja purkaa tallin, sillä sinne tarvittiin tilaa.

Olihan se vähän haikeaa purkaa karsinat ja kantaa kaikki tavarat hevosia unohtamatta pois tuolta, sillä suuri osa harrastukseni historiasta oli siinä rakennuksessa. Kuitenkin olen myös helpottunut, en tiedä miksi. On myös mukavaa kun hepat ovat valvovan silmän alla omassa huoneessani. Ehkä niiden näkeminen innostaisi mua taas ratsastelemaan useammin, oon viimeaikoina ollut tosi epäaktiivinen ja motivaatio keppareihin on ihan nollassa. Jännä, kun toisilla harrastus herää kevään myötä ja mulla se innostus laskee.. :D Mutta siis ei, en todellakaan ole lopettamassa!

Te, joilla on talli omassa huoneessa! Miten olette saaneet hevoset ja varusteet järkevästi ja siististi huoneeseenne? Ei mua haittaa, jos joku ei-keppari-ihminen näkee nuo hevoset, mutta haluaisin että ne olisivat mahdollisimman vähän huomiota herättävästi ja siististi näkyvillä, niin ja varusteetkin pitäisi saada jonnekin. Joten kertokaa kokemuksianne!

6 kommenttia:

  1. Anonyymi20.3.16

    Minulta löytyy kokemusta tuosta keppareiden pitämisestä sisällä niin kauan kuin olen keppareita harrastanut(eli noin 1 ja puoli vuotta).:) Minulla ei ole tallissani mitään varsinaisia karsinoita(vaikka haluaisin), vaan hepat ovat yhdessä huoneeni nurkkauksessa jonka olen rajannut tuoleilla joihin olen laittanut myös heinää(paperisilppua)ja vettä(sanko jossa on sinistä paperi silppua). Varusteita pidin pitkän aikaa hevosten omissa varustelaatikoissa kaapissa, mutta sitten päädyin laittamaan ne erääseen naulakkoon huoneeni seinällä. Kankaita säilytän omassa laatikossa ja muut tilpehöörit kuten varusteiden teko tarvikkeet lojuu ympäri hounetta!XP

    Haluaisin kysyä sulta vielä yhtä asiaa kun etkös sä ole skh foorumilla(?) niin olettaisin sun tietävän tämän:
    Mä en tajua siinä rekisteröitymisessä sitä aikavyöhyke kohtaa niin mitä siihen pitää laittaa?
    Ja tuleeko se sähköposti osoite kaikkien nähtäville(kun mä en nimittäin haluis että kaikki näkee sen)?
    Kiitti jos osaat auttaa noihin kysymyksiin!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista! Aikavöhykkeestä mulla ei ole oikeastaan mitään hajua, en oo koskaan siihen koskenut. :D Mutta mulla siinä lukee "Eastern European Time, Central African aika", uskoisin sen olevan oikea aikavyöhyke sillä Suomihan sijaitsee Itä-Euroopassa. :)
      Ja ainakaan mulla ei ole sähköpostia kaikkien nähtävillä, enkä ole muillakaan nähnyt joten ei se taida kaikkien nähtäväksi mennä? Olen myös laittanut Omat asetukset -kohdasta "käyttäjät voivat ottaa minuun yhteyttä sähköpostilla" valinnaksi "Ei", joten se varmasti piilottaa sähköpostin jos se nyt menee näkyviin.

      Poista
  2. Omat hepat on olleet tämän talven vaatekaapissa, mihin ne on mahtuneet hyvin. Varusteet on ylemmällä hyllyllä aika sekaisin, kun en ole vielä keksinyt mitään järkevää naulakkosysteemiä. Tietty vois kokeilla tehä jokaiselle ponille oman varustelaatikon, mutta ite en oo vielä jaksanu :D Muutama vuosi sitten hepat nojaili sängyn päätyyn siskolla oli iso pahvilaatikko karsinana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin tällä hetkellä lojuu varusteet hyllyn laatikoissa vähän miten sattuu :D Taidan jossain vaiheessa kipaista vaikka tokmannilta etsimään jotain naulakkosysteemiä!

      Poista
  3. Anonyymi21.3.16

    Mulla hevoset asuvat mun huoneessa sängyn. :D Varuste naulakot saa hyvin esimerkiksi vaatekaapin oveen sisäpuolelle niin eivät ole sitten näkyvissä.

    VastaaPoista
  4. Anonyymi29.3.16

    Mulla on vaatekaapin ja seinän välissä sellanen ehkä 20-30 cm kokonen väli. Siihen seinään on ruuvattu allekain naulakoita, joihin oon saanut kaikki suitset ja riimut siististi. Siellä ne on helposti saatavilla ja järjestyksessä, mutta kuitenkin vähän piilossa ettei liikaa pistä silmään. Muut varusteet on laitettu erilliseen koriin. Hevoset on tungettu sellaseen rottinkituoliin, mutta suunitelmissa olisi hankkia kaappi, johon hevoset saisi kätevästi sisälle.

    VastaaPoista