18.10.2016

Hevosesittely 7/7: Sigge

Viimeisenä valokeilassa tallin upea (ja se tietää sen) kouluori Sigge!

(c) Taija
Nimi: AP Order 66 "Sigge"
Rotu: Friesian cross, ori
Syntynyt: 2011
Tekijä: Joey, Vaellustalli Kouta
Sigen sivut

Sigessä on sitä jotain, mikä herätti mun kiinnostuksen jo ennenkuin olin nähnyt koko hevosta livenä. Ori oli tulossa SM-kisoihin myyntiin ja tiesin että mun oli saatava se. Voitte kuvitella sen ilon, kun tämä upea ori lopulta oli minun.
Sigge on toisinaan hiukan orimaisen mahtaileva, mutta oikeasti se on lupsakka halinalle joka rakastaa korvan takaa rapsuttamista. Ratsastaessa on alussa laiskahko, mutta kunnolla lämmetessään ori esittää upeita ja vahvoja askelia. Erityisesti pidän Sigen laukasta, todella miellyttävän ja pyörivän tuntuinen!

(c) Tutti
Sigellä olen ehtinyt kisata vasta muutamia esteluokkia, mutta kouluratsastus sujuu orilta paljon esteitä paremmin, jonka vuoksi haluankin siitä itselleni ykköskouluratsun kisakentille. Lisääviä liikkeitä meidän on yhä harjoiteltava paljon, sillä ne ovat Sigelle hiukan hankalia, mutta kun on jossain huonompi, on jossain muussa parempi ja Sigelle mm. koottu laukka onkin lastenleikkiä.
Maastossa ori kuumuu herkästi, etenkin aukeilla paikoilla. Peltoratsastelut ovatkin sen takia välillä aika hurjaa katseltavaa, kun Sigge ei tunnu hallitsevan itseään. Parhaiten se käyttäytyy yksin maastoillessa, vaikka kyttääkin paljon. Porukassa alkaa perseilemään.

Random fact: Jos saisin itselleni ihan minkälaisen (oikean) hevosen vain, haluaisin Sigestä elävän version.

Nyt on kaikki tallin hevoset esitelty, huh! Varmaan vaikea uskoa, mutta olen tehnyt näitä viime keväästä asti, hitaasti mutta varmasti. Mitäs piditte tästä postaussarjasta, ja löysittekö hevosistani jotain uutta tietoa jota ette vielä tienneet? Nämä esittelyt todennäköisesti saavat jossain vaiheessa sitten jatkoa, kun talliin on nyt astellut yksi uusi poni ja ainakin yksi olisi vielä tulossa!

3 kommenttia:

  1. Anonyymi18.10.16

    Joo, näitä on ollut kiva lukea! :) ja oon muuten miettinyt että onko Hype muuttanut pois tallistasi?

    VastaaPoista
  2. Kiva että on ollut mieleen! Joo, Hype muutti uuteen kotiin elokuun alussa. :)

    VastaaPoista
  3. Tosi kiva postaussarja oli! :)

    - Ansku Koo, kht Titillands

    VastaaPoista