14.10.2015

Energinen Raph on energinen Raph

Se tunne kun postauksen aloittaminen viivästyy ja viivästyy..


Moikka! Viime sunnuntaina taas ratsasteltiin Elkan kanssa. Ensin minä hyppäsin pientä tehtävää Raphilla ja sen jälkeen pidin Elkalle tunnin.

Raph oli kovin innostunut hyppäämisestä, energiaa piisasi. Kuitenkin ori oli tosi kiva ratsastaa, vaikkakin välillä se tuntui ihan aikapommilta.




Hypyt meni hyvin, muutama kieltoa lukuunottamatta. Raph kun on sellaista sorttia, että jos askeleet ei sovi se ei edes yritä hypätä. Laukanvaihdot, jotka eivät ole Raphin vahvuus, sujuivat hienosti ja kevyesti, mihin olin tosi tyytyväinen! Kyllä tästä vielä kunnon kisatykki tehdään. ;)
Kisoista muuten puheenollen, mainitsen nopsaan tässä välissä, että 15.11. pääsee Raph ekoihin kisoihinsa, @kht_aamuauringon kisoihin Lahteen. Mukaan lähtee myös Leo, joka ei sekään ole kuin kerran kisannut.




Hassu kuvakulma, mut tää on mun lemppari!



Jotkut kuvista on tosi rakeisia, kun yritin parannella tarkkuutta.


Elka ratsasti taas Leolla, sillä poni on hänen vakkarinsa. Leo on loistava opetusratsu ja se itsekin saa oppia perusasioita uudelleen, mikä on ihan hyvä kun tarvisi viedä sitä vähän eteenpäinkin.
Aluksi harjoiteltiin taas oikeaa ohjasotetta ja rauhallisia, hallittuja liikkeitä. Elkalla on ongelmana kaahottaminen, etukeno ja kärsimättömyys, niihin siis pitää nyt keskittyä vastaisuudessa. Kun ravi ja laukka olivat mielestäni tarpeeksi rauhalliset, siirryttiin hyppäämään matalaa esterataa. Mielestäni tosin ei ehkä olisi vielä kannattanut siirtyä hyppäämään, kun ei perusasiat ole vielä kunnolla hallussa, mutta Elkan niin toivoessa annoin hypätä. Ensi kerralla keskitytään taas kunnolla perusasioihin ja kitketään ongelmia pois.



Kuvattiin myös videokooste, tällä kertaa normaalia pidempi kun oli enemmän kuvattavaa.

Onko teilläkin sisaruksia, jotka tykkäävät kepparoida kanssanne?

12 kommenttia:

  1. Hyvä postaus taas! :) Ei oo valitettavasti, oon perheen nuorin, ja mun sisaruksista lähimpänä mun ikää on kolme vuotta vanhempi isoveli. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Perheen nuorimpana saattaa olla vaikeuksia innoittaa muita sisaruksia mukaan, itse esikoisena pystyn helposti vaikuttamaan näihin nuorimpiin sisaruksiin :D

      Poista
  2. Pikkuveli tulee aina kantoavuksi ja välillä hän myös haluaa hypätä ja kisata minua vastaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, mä en ikinä saa kantoapua :D

      Poista
  3. Jensku16.10.15

    Mulla on vaan 18v. isoveli, josta ei kyllä paljoa ratsasteluseuraa oo :D Onneks lähellä asuu kaveri jonka kans saa ratsastaa. Tällä hetkellä en kyllä sais ratsastaa ollenkaan, kun päkiässä todettiin jännetuppitulehdus :( Se olis loppu lokakuu ilman koululiikuntaa, yleirurheiluharkkoja, lenkkejä ja keppareita :'( Vaikka käytiin kyllä kaverin kans tänään 6.75 kilsaa pitkä käyntimaasto :DDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi höh, muista parannella nyt vaan ihan rauhassa ettei mene pahemmaksi! :)

      Poista
  4. Kiva video! c:
    Oon silleen onnekas että tallille löytyy yleensä seuraa. Mulla ja siskollani on nimittäin yhteinen talli :D Olen meistä se nuorempi eli keskimmäisin ja siskoni vuoden vanhempi. Pikkusisko taas ei koskis keppihevosiin pitkällä tikullakaan.
    Välillä on vaikea sietää tota siskoani mutta kyllä talli on pystyssä pysynyt jo vuodesta, olisko 2007?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mulla ja siskollani Neealla oli myös yhteinen talli muutama vuosi takaperin. Nykyäänhän Neea on lopettanut eikä suostu pakottamallakaan koskemaan keppareihin :D onneksi Elka on alkanut innostumaan!

      Poista
  5. Joo vuoden minua nuorempi siskoni on kyllä joskus kepparoimassa, mutta nyt sillä on tullut joku ihme että "ei mun tarvi aina ratsastaa kun sä ratsastat" kun mä kysyn sitä ratsastaa. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähän sama juttu Neean kanssa, ennen se ratsasti usein mun kanssa mutta sitten tuli just toi "ei kokoajan oo pakko ratsastaa" ja sit se lopetti. Ja nykyää jos joskus sen kuullen sanon vaikka ihan ittekseni että olis kiva jos joku tulis ratsastaa mun kanssa ni kommentointi on "ei kaikkii enää kiinnosta leikkii joillai keppareilla" -tyylistä. Tuntuu vähän pahalta kuulla tommosta entisen harrastajan suusta.

      Poista
  6. Ei oikeen tule kepparoitua kolme vuotta vanhemman veljen kanssa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah joo, se voi olla vähän hankalampi juttu :D

      Poista